Aquest 3r trimestre, en l'assignatura de Llengua catalana hem treballat dins el programa Pla Lector l'itinerari poètic de Guissona del poeta Jordi Pàmias.
Hem llegit i preparat els poemes des dels llocs on en Pàmias es va inspirar, a peu de carrer, d'aquesta manera hem entès perfectament el sentit dels seus versos, l'origen dels seus records.
Del llibre de poemes n'hem seleccionat 1o, els que més ens han agradat: Absència, la Guerra i el veïns, el Circ, Guissona, Cap de Vila, Tardor, Llenguatge, Penombra, Carrerons de la Vila i Companys.
Cada un d'aquests poemes els hem interpretat en un acte d'aprenentatge i servei (intercanvi intergeneracional) a la Fundació.
Cada grup (format per 4-5 alumnes) ha llegit i escenificat 2 poemes, fent en cada un d'ells una petita introducció per situar els espectadors, una lectura curada del poema, un acompanyament amb música en directe i una petita escenificació d'alguns elements del versos.
Ha sigut una experiència molt enriquidora, ja que Pàmias en ha permès endinsar-nos a la Guissona de ja fa uns anys, hem conegut racons del poble per alguns molt desconeguts, ens hem iniciat en l'aprenentatge de la lectura poètica i a entendre-la, hem mostrat la part artística del nostre alumnat i el que és més important, hem gaudit del moment i hem fet partícips d'aquest gaudi als avis i àvies de la Fundació.
L'any vinent esperem repetir l'experiència!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada